Život je tragédií pro toho, kdo cítí, a komedie pro toho, kdo myslí (Jonathan Swift)

Otto Wagner - S CIZINECKOU LEGIÍ PROTI ROMMELOVI

21.06.2012 17:16

... Fasuji velitelský  pick-up - je to 3/4tunka Dodge. Má všechna kola hnací, dvě redukční rychlosti, pneumatiky  „RF", uvnitř je jakási gumová houbovitá vložka, která umožňuje ujet pár desítek kilometrů s prostřelenou  pneumatikou. Je  to prostorný nákladaček. Vzadu budu vozit svého sluhu  a střelce, lehký kulomet, protitankovou pušku a kulomet MAC. Ještě nevím, jak jej upevnit. Bude třeba vyříznout otvor ve střeše kabiny, abych mohl stát na sedadle.  Budu lépe vidět a slyšet a hlavně mě budou vidět velitelé čet a velitelé vozů, aby se mohli řídit znameními, která jim budu  dávat. Také sluneční  kompas dám namontovat na střechu kabiny.

Současně fasuji dvě lehká nákladní auta, ale bez nářadí.  Poslal jsem služební lístek na velitelství praporu a žádal, aby mi automobilní důstojník praporu nářadí dodal. Měl si přece všimnout při převzetí vozidel, že nářadí chybí. Dostal jsem za to od velitele praporu ústně „frňák". Rekl mi mimo jiné „DEMERDEZ VOUS!" Je to velmi běžný a oblíbený výraz v cizinecké legii a vůbec ve francouzské armádě, doslova přeloženo by znamenal: „Pomozte si z toho hovna sám!"

Měl jsem předvídat, že obdržím vozidla, a nářadí jsem si měl opatřit v Halebu. To ale chce mít známé v různých skladech, kteří tím neb oním vypomohou!

Nu, systém „D" jsem používal  také. Opatřil jsem rotě „černý fond". Nekupoval jsem maso a střílel gazely. Opatřil jsem i nádrž na vodu a nebyla to žádná legrace ji „vyfouknout".

Tak až budu vracet vypůjčená auta, z každé  soupravy nářadí si něco ponechám a tímto způsobem získám nářadí pro oba lehké nakladačky... Dost mě to mrzí, poněvadž budu  muset nařídit poddůstojníkovi přes rotní auta „demerdez vous" a ukradněte z každé soupravy nějaký ten klíč nebo šroubovák...

... Můj rotní poddůstojník přes auta a někteří šoféři přehánějí systém „D" (demerdez vous). Před kantýnou u silnice  se zastavil anglický poddůstojník s vozidlem, aby si dal „whisky and soda" a než se osvěžil, zmizelo mu nejen  nářadí, ale i  karburátor s olejovým filtrem proti prachu...

Vyhledávání